Ξεκινήσαμε 41 άτομα στις 7.30 το πρωί από τη Σητεία με πολλή διάθεση να περάσουμε για μία ακόμα φορά καλά, στην τέταρτη εξόρμηση μας με λεωφορείο. Πρώτη στάση το ενυδρείο που όσοι δεν το είχαν ξανά επισκεφτεί, έμειναν ενθουσιασμένοι. Μετά την επίσκεψη στους χώρους με τα ψάρια και τα λοιπά θαλάσσια είδη, ήπιαμε τον καφέ μας και έπειτα από μία ώρα συνεχίσαμε για τη Μονή Αγκαράθου κοντά στην Επισκοπή. Εκεί μας υποδέχθηκε ο πατέρας Πρόδρομος και αφού προσκυνήσαμε, μας ανέφερε την ιστορία της Μονής και στη συνέχεια μας ξενάγησε στο Μουσείο. Έπειτα μεταφερθήκαμε στην τράπεζα όπου και μας περίμενε κέρασμα με κρύο νερό και λουκούμια που συμπληρώθηκαν με την τσικουδιά και τα διάφορα γλυκά και εδέσματα που είχαν φτιάξει οι Παρασποριανές νοικοκυρές και είχαμε μαζί μας. Αφού πήραμε δυνάμεις και την «Θεία Φώτιση» συνεχίσαμε για τον επόμενο σταθμό μας, τη Μυρτιά και το Μουσείο Καζαντζάκη. Η υπεύθυνη του μουσείου αφού μας υποδέχθηκε, μας είπε λίγα λόγια για το μουσείο και στη συνέχεια είδαμε ένα 20λεπτο ντοκιμαντέρ για τη ζωή και το έργο του μεγάλου μας συγγραφέα και ακολούθως ξεναγηθήκαμε στις αίθουσες του μουσείου. Ήταν υπέροχη εμπειρία να "βλέπεις" από κοντά τη ζωή και το έργο του Καζαντζάκη μέσα από το προσεκτικά συγκεντρωμένο, αξιόλογο υλικό του μουσείου. Η ώρα πλέον ήταν 2 και αναχωρήσαμε για τις Αρχάνες και την ταβέρνα Άμπελος που μας ικανοποίησε απόλυτα με τα υπέροχα φαγητά και το καταπληκτικό κρασί. Αφού χορτάσαμε ακολούθησε το τραγούδι με τη συνοδεία μαντολίνου (Γιάννης Πρωτογεράκης) και λαούτου (Γιώργος Κουβαρτάς). Απόλυτα ευχαριστημένοι από το καλό φαγητό, το τραγούδι και τις λιχουδιές που μας κέρασαν ξανά οι νοικοκυρές του χωριού μας, συνεχίσαμε την πορεία μας για την επόμενη στάση του ημερήσιου ταξιδιού μας, τον Σύλλογο Αλατσατιανών Ηρακλείου, προκειμένου να γνωριστούμε με ανθρώπους που έχουμε κοινή καταγωγή, αφού ως γνωστόν πολλοί Παρασποριανοί κατάγονται από τα Αλάτσατα Μικράς Ασίας. Η υποδοχή από τον πρόεδρο κο Τσιγκένη Γιάννη και τα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου εγκάρδια, οι στιγμές που ακολούθησαν συγκινητικές αφού κάποιοι άνθρωποι είχαν την ευκαιρία να αφηγηθούν μικρές ιστορικές στιγμές από την δικιά μας κοινή αλησμόνητη πατρίδα αλλά και να "ταξιδέψουν" νοερά μέσα από τα εκθέματα και το αρχειακό υλικό του χώρου - μουσείου όπου στεγάζεται ο σύλλογος. Υποσχεθήκαμε ότι θα ανταποδώσουμε τη φιλοξενία στο Παρασπόρι και αναχωρήσαμε για την Παχιά Άμμο, τον τελευταίο σταθμό της υπέροχης όπως εξελίχθηκε εκδρομής. Όλοι απόλαυσαν καφέ, αναψυκτικό ή παγωτό σε καφετέρια του χωριού και περίπου στις 8.30 το βράδυ ξεκινήσαμε με εύλογη την ικανοποίηση στα πρόσωπα μας για την επιστροφή στη Σητεία και κατά την άφιξη μας πριν αποχαιρετιστούμε, ανανεώσαμε το ραντεβού για του χρόνου στην καθιερωμένη πλέον ετήσια εκδρομή μας.

Ευχαριστούμε όλους όσους συμμετείχαν, τους οργανοπαίκτες μας, τον Πατέρα Πρόδρομο της Ιεράς Μονής Αγκαράθου, τη δ/νση και το προσωπικό του Ενυδρείου Κρήτης, του Μουσείου Καζαντζάκη και της ταβέρνας Άμπελος στις Αρχάνες, τον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Αλατσατιανών Ηρακλείου και τον οδηγό του λεωφορείου Κωστή Σταυρακάκη.

Και του χρόνου με υγεία!